betalings metoder

 

    Handelsbetingelser

    Betaling

    På Kidzshop.dk kan der betales med:

    • Kredit kort: Dankort, VISA/dankort, Visa electron, Mastercard Danmark
    • Bank overførsel (reg. 7780 kontonummer: 2066900) OBS: Ved bankoverførsel, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
    • EAN (gælder kun virksomheder)  

    Levering

    Leveringstid
    Vi sender din bestilling i løbet af 1-3 arbejdsdage.

    Fri fragt
    Vi leverer fragtfrit i Danmark med Post Danmark uden omdeling ved køb over 500 kr. - Varerne kan også afhentes i butikken/lageret i Karup.

    Fragtpriser

    Post Danmark uden omdeling 29,-
    Post Danmark med omdeling 49,-
    Post Danmark Erhverv 49,-
    Post Danmark - Udlandet  200 DKK

    Postpakker uden omdeling 
    Vælger du postpakke uden omdeling, vil din pakke blive indleveret på et posthus, i en postbutik eller i Døgnposten i nærheden af dig, her skal du så selv afhente din pakke. Samtidig med at vi sender din pakke, sender vi også en meddelelse til dig som du skal medbringe ved afhentning af pakken.

    Post Danmark med omdeling 
    Vælger du Post Danmark med omdeling, vil din pakke blive afleverer direkte til din private adresse. Er du ikke er hjemme når postbuddet ringer på, vil en seddel blive lagt i din postpasse med info om at din pakke er blive lagt til afhentning på posthuset, i postbutikken eller i Døgnposten.

    Er du tilmeldt Modtagerflex, vil pakken dog blive afleveret på det aftalte sted.

    Post Danmark track & trace 

    Vi sender til følgende lande: Danmark, Grønland, Island, Færøerne, Sverige, Norgen, Finland, Belgien, Holland, Tyskland

    Fortrydelsesret

    Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Kidzshop.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du indenfor de 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail: mail@kidzshop.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

    Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

    Returnering

    Som kunde hos Kidzshop har du altid ret til, at få byttet eller krediteret dit køb, så længe du senest 14 dage efter modtagelsen skriftligt informere os om dit fortrudte køb og senest 14 dage efter du har sendt mail herom, sender de ubrugte varer retur. Returvarer har høj prioritet hos Kidzshop, du kan derfor forvente en hurtig behandlingstid. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

    Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 39,- så fremt du benytter den medsendte returlabel.

    Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. 

    Varer undtaget fortrydelsesretten

    Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:                                     

    1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
    2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

    Du mister din fortrydelsesret, hvis; 

    -         Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. 

    Varens stand, når du sender den retur 

    Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså kun gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

    Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. 

    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

    Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

    Kidzshop.dk v. MyAgenzy A/S 
    Industrivej 8 
    7470 Karup J 
    e: mail@kidzshop.dk 

    Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav 

    Reklamationsret 

    Kidzshop.dk yder to års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

    Kidzshop.dk v. MyAgenzy A/S 
    Industrivej 8 
    7470 Karup J 
    e: mail@kidzshop.dk

    Varereturnering foregår også til denne adresse. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og konto-nummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

    Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Hvad gør jeg hvis jeg…

    - ønsker at bytte

    • Gå ind på www.kidzshop.dk og lav en bestilling på de varer du ønsker.
    • Skriv i bemærkningsfeltet (ses sidst i handelsforløbet) ”vedr. byttevarer ordre nr: XXXXX” (Du kan herefter forvente, at vi kan levere som ønsket og at varerne er reserveret til dig).
    • Sørg for at returvarerne emballeres vandtæt (Evt. en alm. pose) og vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse. Påskriv teksten ”Byttes med nyt ordre nr: XXXXX”.
    • Send pakken til vores adresse som kan læses nederst på denne side.
    • Hvis du benytter den medsendte Post Danmark returlabel, koster det dig 39 kr. De 39 kr. fratrækkes beløbet vi krediterer dig for returvarer. Det er vigtigt at du noterer dig pakkenummeret (parcel ID) på returlabelen, så du efterfølgende kan spore pakken.
    • Labelen tapes på returpakken og afleveres på posthuset.
    • Bemærk at det er billigst for dig, at sende pakker under 500 g som alm. brev med frimærke.
    • Vi betaler altid portoen fra os til dig på byttevarer.

    -ønsker penge retur

    • Sørg for at varerne emballeres vandtæt (Evt. en alm. pose) og vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse. Påskriv teksten ”penge ønskes retur”.
    • Send pakken til vores adresse som kan læses nederst på denne side.
    • Hvis du benytter den medsendte Post Danmark returlabel, koster det dig 39 kr. De 39 kr. fratrækkes beløbet vi krediterer dig for returvarer. Det er vigtigt at du noterer dig pakkenummeret (parcel ID) på returlabelen, så du efterfølgende kan spore pakken.
    • Labelen tapes på returpakken og afleveres på posthuset.
    • Bemærk at det er billigst for dig, at sende pakker under 500 g som alm. brev med frimærke.

    -har en reklamation/fejllevering

    • Kontakt os via mail eller telefon og lad os drøfte sagen. (kontakt info nederst denne side).
    • Oftest afgøres reklamationer lettest ved at maile os et billede af fejlen.
    • Skal reklamationen sendes retur? Følg nedenstående punkter.
    • Sørg for at varerne emballeres vandtæt (Evt. en alm. pose) og vedlæg kort beskrivelse skrevet på kopi af faktura/ordrebekræftelse.
    • Benyt den Post Danmark returlabel som var sendt sammen med varen. Labelen tapes på returpakken og afleveres på posthuset.
    • Det er vigtigt at du noterer dig pakkenummeret (parcel ID) på returlabelen, så du efterfølgende kan spore pakken.
    • Når vi modtager varerne og har godkendt disse, krediterer vi altid evt. returbeløb til samme kontonummer, som købet er hævet fra.
    • Ved modtagelse sender vi den korrekte vare.
    • Vi beklager naturligvis fejlen!

    Bemærk

    Returlabels medsendes kun alm tøjordre, da fragtomkostninger er afhængig af størrelse og vægt af produkter og er derfor generelt ikke egnet til legetøj og udstyr, som ofte fylder eller vejer meget.

    Persondatapolitik

    Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Kidzshop.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

    Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. 

    Ingen personlige oplysninger der registreres på Kidzshop.dk bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Kidzshop.dk 

    Den dataansvarlige er Annette Drastrup - ad@myagenzy.dk

    Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos Kidzshop.dk således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Kidzshop.dk Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. Som registreret hos Kidzshop.dk har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få indsigt i de oplysninger, som vi har om dig. Det før du ved at kontakte (kontaktperson, som kan være fysisk person eller Kidzshop.dk). På baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes. 

    I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

    Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos Kidzshop.dk Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger". 

    Klageadgang

    Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@kidzshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

    Center for Klageløsning 

    Nævnenes Hus 

    Toldboden 2 

    8800 Viborg 

    www.forbrug.dk  

    Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

    Handelsbetingelserne er senest opdateret 17.02.2017

    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

    Til:

    Kidzshop.dk v. MyAgenzy A/S 
    Industrivej 8 
    7470 Karup J 
    e: mail@kidzshop.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

    ______________________________________________________________________________________

     

    Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

     

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

     

    Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

     

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)